Provozní doba: Po-Pá 8 - 15 hod   Infolinka: 777 283 009   E-mail: info(a)esel.cz   Adresa: Kutnohorská 678, 281 63 Kostelec nad Č. lesy

děláme svět lepším

estech

Kotelny pro život


Zpětné volání
 
Rychlá objednávka ZBOŽÍ nebo SLUŽBY

Provozní doba: Po - Pá 8 - 15 hod
Infolinka: 777 283 009
E-mail: info(a)esel.cz
Adresa: Kutnohorská 678
281 63, Kostelec nad Č. lesy

196. Den otevřených dveří
se nebude konat v Kostelci nad Černými lesy dne 5. 4. 2020 z důvodů Covid-19.

195. Den otevřených dveří
se bude konat v Týně nad Bečvou dne 8. 3. 2020 od 9 do 13 hod.

194. Den otevřených dveří
se bude konat v Kostelci nad Černými lesy dne 8. 3. 2020 od 9 do 13 hod.

193. Den otevřených dveří
se bude konat v Kostelci nad Černými lesy dne 9. 2. 2020 od 9 do 13 hod.

192. Den otevřených dveří
se bude konat v Týně nad Bečvou dne 12. 1. 2020 od 9 do 13 hod.

archiv aktualit »

http://www.espedi.cz


ESEL na veletrhu SHK Brno 2009



Odpovídá: Libor Směja
jednatel esel technologies s.r.o.
Veletrh: SHK BRNO, 21.4. - 25.4. 2009


•  Jaké novinky představila Skupina ESEL na veletrhu SHK Brno 2009?


Na veletrhu SHK Brno 2009 jsme představili světovou novinku od firmy GUNTAMATIC, kterou je nástěnný kotel na pelety THERM o výkonu 2-7 kW.
Jelikož SHK je součástí stavebních veletrhů, přišla se na něj podívat spousta stavebníků, kteří plánují výstavbu nízkoenergetického domu (NED) a chtěli by v těchto domech topit peletami.
Kotel THERM je přímo konstruovaný pro NED domy, což dokazuje např. nasávání vzduchu do kotle přes fasádu objektu, takže nejsou negativně ovlivňovány podmínky v domě.

Taktéž jsme českým zákazníkům poprvé představili kotel Biostar s týdenním zásobníkem. I když jsou tyto kotle již nainstalovány v několika domácnostech v ČR, zatím jsme jej nikde na veřejnosti neprezentovali.



•  Jaké jsou ohlasy návštěvníků a odborné veřejnosti na nový kotel Guntamatic THERM?

Jen a pouze pozitivní. Už dlouho zde nebylo nic, co by způsobilo revoluci ve vytápění. Kotel THERM jí způsobil. Jediný problém, který v současnosti s tímto kotlem máme, je, že momentálně není k dispozici pro trh. Bude až koncem roku 2009, popř. začátkem roku 2010. Stále ještě není dořešeno vše ohledně přihlašování patentů a certifikace; také se dokončuje dvouletý zkušební provoz pěti exemplářů v terénu.

•  Čím se veletrh SHK Brno liší od ostatních výstavních akcí v ČR?

Jedná se o jeden z největších veletrhů v ČR, kterým projde během pěti dnů jeho trvání až 140.000 lidí, a to jak z oboru, tak i z oblasti laické veřejnosti.
Letos bylo znát, že ještě trvá finanční krize, ale kdo chce být na trhu i v příštích letech, nesmí takovou událost vynechat. Platí, že kdo není na tomto veletrhu, ten jako by nebyl. To se ostatně o naší konkurenci nedá říct, ale to je jejich problém.





•  Jaký byl mezi návštěvníky zájem dvě výstavní expozice Skupiny ESEL?

O vnitřní stánek s prezentací výrobků Guntamatic byl zájem extrémně vysoký, o venkovním stánku se to již říci nedá, jelikož bohužel nebyl umístěn na úplně nejlepším místě. Přesto si ho spousta zákazníků našla. Pokud nebude příští rok k dispozici lepší volná plocha, budeme nuceni zachovat pouze vnitřní expozici, což ovšem není nejšťastnější zpráva pro zákazníky, neboť tak budou ochuzeni o prezentaci funkčního, tj. přímo ve stánku skutečně hořícího kotle, který spaluje pelety.





•  Co vzbudilo ve vašich stáncích největší ohlas?

Asi množství prezentovaných kotlů. Celkem jsme jich tu vystavovali osm, plus jednu akumulační nádrž, jeden bojler a jedno textilní silo na pelety. Naše prezentace kotlů na biomasu byla na tomto veletrhu bezesporu největší.

•  Jaký byl obchodní efekt účasti na tomto veletrhu (uzavřené objednávky, vážný zájem atd.)

Celkem jsme přijali něco přes 50 poptávek, kde je již domluvena prohlídka kotelny a provedení cenové kalkulace ZDARMA. Část zákazníků, která plánuje čerpání dotací, ještě vyčkává na dotace, ostatní již momentálně (pár dnů po veletrhu) závazně kotle objednávají, popř. je už objednali.

•  Jak reaguje konkurence na vaše současné aktivity (nové weby, příprava magazínu o automatickém vytápění, mediální strategie, nové výrobky, exkluzivita prodeje určitých produktů atd.)?

Nevím a ani to moc neřešíme. Pro nás je konkurence až jedenáctá v pořadí důležitosti, čím bychom se měli a chtěli zabývat. Jsou daleko důležitější záležitosti, než sledování konkurenčních aktivit. Konkurenci bereme jako potřebnou věc pro udržení vysokého standardu v oboru vytápění, ale učit se od našich konkurentů zatím nemáme co.

•  Co se na tomto veletrhu nepodařilo tak, jak by mělo?

Jak jsem již dříve zmínil, chyběla nám kvalitní venkovní plocha, kde by nás našlo daleko více náhodných zákazníků. Takhle sloužila venkovní plocha spíše pro cíleně příchozí pozvané zákazníky.




•  Jak se projevuje mezi lidmi zájem o automatické kotle díky právě probíhající celostátní kampani na získání DOTACÍ NA VYTÁPĚNÍ?

Hodně se o tom mluví, ale efekt to zatím nepřineslo žádný. Možná jen negativní, a to, že se trh trochu zadrhnul a ustrnul. Byla narušena kontinuita příjmu objednávek, neboť někteří zákazníci stále nevědí, co mají dělat, zda nakupovat kotle na uhlí bez dotace nebo kotle na biomasu s dotací.

•  Jak pracovníci ESEL zvládají obrovské nasazení při stále častějších prezentacích na veletrzích a navíc ještě při realizacích zakázek? Určitě z toho musejí být všichni velmi vyčerpáni.

Realizace zakázek a prezentace výrobků jsou zajišťovány vždy jinými lidmi, takže se každý může soustředit na svojí práci. Vyčerpání se snažíme předejít dostatečným personálním obsazením všech výstavních stánků a vzájemným zastupováním v průběhu celé výstavy.



•  Podařilo se navázat nějaké zajímavé kontakty, slibující možnou spolupráci?

Na toto nedokážu jednoznačně odpovědět, neboť jsme na veletrhu byli kontaktováni spoustou potencionálních zájemců o spolupráci v oboru, ale jak se bude tato spolupráce dále vyvíjet, ukáží až následující měsíce. Jelikož jsme v oboru už dostatečně dlouho, dokážeme poznat, kdo to myslí vážně a kdo se jen snaží participovat na našem úspěchu. Každopádně spolupracujeme jen s aktivními zájemci, kteří se nebojí tvrdě pracovat tak jako my.



•  Objevily se na tomto veletrhu nějaké zajímavé konkurenční novinky?

Nic, co by mne zaujalo, jsem nezaznamenal. Řekl bych, že spousta firem v rámci úspor sáhla nejprve do marketingových rozpočtů a následně do vývoje a výzkumu. A bylo to znát. Plochy vystavovatelů se zmenšily, množství prezentovaných výrobků se snížilo a celkově působily některé stánky „opuštěně“.

•  Jaké změny se připravují ve vašich veletržních stáncích pro účinkování na dalších akcích?

V současnosti jsme dokončili kompletní vizuální podobu obou našich stánků, které již nedoznají žádných výrazných změn. Zůstane zachováno i portfolio vystavovaných kotlů a velikost výstavních ploch. Jediné v čem děláme změnu, je počet výstav a veletrhů, které letos navštívíme. Jejich počet výrazným způsobem zvyšujeme, takže se na nás mohou zákazníci těšit i na regionálních výstavách menšího rozsahu, které jsme doteď vynechávali.




• 
Děkuji za rozhovor.

Pavel Loužecký, květen 2009



   Zpět na:  Filozofie našeho podnikání


copyright © esel – 2008